Vragen? Neem CONTACT met ons op.
menu
  • Je winkelwagen is leeg
Winkelmandje wijzigen

Reviews

Deel je ervaringen met bezoekers van onze website. Hierdoor help je ons met verbeteren van ons assortiment en onze service én je helpt onze andere klanten met het maken van hun keuze. Wij maken gebruik van een 5 sterrensysteem.
Anti-spam
Typ bovenstaande code over.


Nico meurs
10

Goede service.op tijd geleverd.

Ton
2.0

Medio 2017 heb ik vlonderhout gekocht. Dit hardhouten product zou een van de hardste soorten zijn aldus de verkoper. Met behulp van een timmerman hebben ik de vlonder gemaakt en alles zag er netjes uit. Tot halverwege 2018. Toen begonnen de planken hol en bol te staan wat tot vandaag alleen maar ergernis geworden. Vandaag heb ik 10 planken eruit geschroefd omdat je zeeziek werd als je eroverheen liep. Ik heb een plank meegenomen en laten zien aan de balie. Ik kreeg als antwoord dat we te weinig ruimte tussen de planken hadden aangehouden want anders bestond het niet dat de planken zo krom waren geworden. We hadden een centimeter tussenruimte moeten aanhouden. Toch vreemd dat op alle sites die je raadpleegt staat dat een halve centimeter (dikte van een duimstok) voldoende is. Precies de ruimte die wij hadden aangehouden. Zo niet bij het hout van Jonk. Door de geweldige kwaliteit moet je daar een centimeter tussenruimte aanhouden. Ik heb als proef een paar planken neergelegd met due tussenruimte. Geen gezicht, je ziet dan alleen maar worteldoek. Hoe kan het dat Jonk qua advies afwijkt van andere leveranciers?

Jonk Sierbestrating antwoordde met: Beste Ton,

Hartelijk dan voor uw bericht. Ons verwerkingsadvies is vergelijkbaar met menig andere houthandelaar. Google eens vlonder handleiding, kijk en vergelijk. Uw klacht kan meerdere oorzaken hebben.
 
  1. NIET VOORBOREN MAAR RECHTSTREEKS VASTSCHROEVEN.
    Het is belangrijk om de gaten voor te boren. Door voor te boren staat er minder spanning op het hout tijdens krimp en uitzetting. Ook is er minder kans op scheurvorming. Door de werking van het hout zal de schroef oprekken, wanneer het hout weer krimpt dan moet de schroef ook terugveren (elasticiteit is dus erg belangrijk). Bij niet voorboren zal het net lijken alsof de schroeven omhoog c.q. los komen. De plank gaat hol staan.
  2. GEBRUIK VAN DE VERKEERDE SCHROEVEN.
    Schroeven moeten minimaal 50mm zijn. Korter gaat niet werken. Kwalitatief mindere schroeven breken sneller af, ook hebben slechtere schroeven geen 'geheugen'. Door de werking van het hout zal de schroef oprekken, wanneer het hout weer krimpt dan moet de schroef ook terugveren (elasticiteit is dus erg belangrijk). Bij 'slechte' schroeven zal het net lijken alsof de schroeven omhoog c.q. los komen. De planken gaan hol staan.
  3. SCHROEVEN OP DE VERKEERDE PLAATS IN DE PLANK
    Schroeven worden soms niet in de buitenste groef gemonteerd maar eentje naar binnen. De planken gaan hol staan of scheuren.
  4. NIET GENOEG TUSSENRUIMTE TUSSEN DE PLANKEN
    Bij hardhout planken dient er een tussenruimte van minimaal 8 mm aangehouden worden. Veel verwerkers gebruiken een tussenruimte van 3 mm, dat is niet voldoende. De planken zetten uit in de zomer, als ze dan niet verder kunnen uitzetten gaan ze hol of bol staan of zelfs scheuren.
  5. GEEN AFSCHOT
    Bij het plaatsen van de fundering wordt geen rekening gehouden met afschot. Gevolg is dat er water op de vlonder blijft staan. Het hout neemt het water op, op sommige plaatsen meer als andere plaatsen, afhankelijk van het laagste punt in de plank. De planken worden hier sneller groen, kunnen gaan hollen of bollen.
  6. SLECHTE ONDERFUNDERING
    Onderliggers worden vaak op een ruimere afstand geplaatst om te besparen op de onderfundering. Gevolg: Planken gaan hol of bol staan of zelfs scheuren. De onderfundering op tegels zakt in. Gevolg: planken gaan trekken, kunnen hol en bol gaan staan in de lengte, of zelfs scheuren.

Wellicht is het handig om de timmerman te contacteren of de montagehandleiding is nageleefd?

Beste Jonk sierbestrating. Alle tips dan wel opmerkingen die jullie geven op mijn klacht zijn bij het leggen van de vlonderdelen meegenomen. Ik heb nu een aantal planken bij een andere houthandel gehaald. Nu zie ik pas wat voor rommel jullie verkopen. Het is opvallend hoe weinig klantgericht jullie reageren. Het is nooit jullie fout.

Beste Ton,

Hartelijk dank voor uw bericht.

Wij nemen reclamaties en klachten uiterst serieus. Wist u dat 98% van de klachten op vlonders te wijten is aan verkeerde montage? Bij uw bezoek aan onze showroom hebben wij u daarom gevraagd of de montagehandleiding is nageleefd. Ter plaatse en in uw review gaf u aan dit niet te hebben gedaan. Neemt u eens de plank die u elders gekocht heeft mee naar ons. Dan leggen we deze naast onze planken ter vergelijking, desnoods laten we deze onderzoeken in een lab.

Hoe komt u erbij dat ik in de showroom heb gezegd dat ik mij niet aan de montagevoorschriften heb gehouden? Dat heb ik nooit gezegd en daarbij heb ik in mijn review nogmaals aangegeven dat ik die voorschriften allemaal heb nageleefd.

Zie uw eerste review.

Begrijpend lezen is ook niet jullie sterkste punt!

Beste Ton, hartelijk dank voor uw reactie dat wij niet begrijpend lezen. Graag nodigen wij u uit om bij ons langs te komen om het nogmaals te bespreken zodat wij een en ander toe kunnen lichten.
j,smit
10

zeer goede service en bezorging!!

Bert Kostman
7.0

Voordeel van geen bezorgkosten. Nadeel dat op geen enkele wijze een afspraak over tijdvak of tijdstip van bezorging op een afgesproken dag kan worden gemaakt.

Jonk Sierbestrating antwoordde met: Beste Bert.

Hartelijk dank voor uw bericht. We begrijpen uw punt. Via deze weg willen wij u toelichten waarom dit is. Wij werken met 14 vrachtwagens. Alle auto's worden helemaal volgeladen. Zodra de auto volgeladen is wordt er een route uitgestippeld. Deze route is dus pas bekend als de auto geladen is. Pas dan kunnen wij een indicatie geven. Wij sturen daarom een mail als de bestelling geladen is. Afhankelijk van hoe de vracht is geladen en het aantal bezorgadressen zal de chauffeur binnen 3 uur op de afgesproken afleverlocatie arriveren.

Verder zijn er nog een aantal factoren in het spel, zoals leveringen tussendoor (voor vaste klanten / hoveniers / stratenmakers), leveranties aan ons eigen team van stratenmakers/grondwerkers/timmermannen, aanvoer van onze leveranciers, het verkeer, gewicht van de verschillende bestellingen bij elkaar, retouropdrachten, terugladingen etc.

Al met al elke dag een uitdaging :)

Met vriendelijke groet,

Het team van Sierbestrating Jonk
Jasmin Hess
2.0

Maar 1 jaar garantie op een duur composiet hek. Als de boel stuk gaat omdat zij het verkeerd geplaatst hebben krijg je geen garantie! Ze noemen het service dat ze de gescheurde palen krijgt en maakloon moet je na 3 keer vervangen zelf betalen! Ze zullen vaak best mooie dingen leveren maar helaas niet bij ons. Nu 5 jaar later weigeren ze zelfs nog te komen maken. Het is te complex en ik moet een andere timmerman zoeken. 6 palen kan ik krijgen. Maar wat heb je daar nu aan als die palen steeds scheuren?

Jonk Sierbestrating antwoordde met: Beste Jasmin,

Hartelijk dank voor uw bericht. Uw schutting is 5 jaar terug naar tevredenheid geplaatst. In 5 jaar tijd gebeurt er een hoop. Denk aan weersinvloeden, de diverse stormen die we hebben gehad de afgelopen jaren, etc. Problemen aan een schutting zijn 9 van de 10 keer te wijten aan omgevingsfactoren die wij niet in de hand hebben. Uit service hebben wij u, zelfs 5 jaar na plaatsing, gratis nieuwe palen aangeboden. Dit aanbod heeft u helaas niet geaccepteerd. Ons advies is om uw (opstal) verzekering in te schakelen.

Met vriendelijke groet,

Het team van Sierbestrating Jonk

Vervolg: ik snap dan niet waarom jullie dan niet meer mijn tuin (terwijl dit was afgesproken!) komen repareren. Eerst zouden jullie komen en nu ineens is het te complex? Ik zou 84 per uur betalen voor max 3 uur voor 2 timmermannen. Die zijn nooit geweest. Ze plaatsen en tuin en als dat uit elkaar barst moet je het ergens anders laten maken?

Beste Jasmin,

Hartelijk dank voor uw bericht. Al uw vragen zijn reeds uitgebreid besproken via mail, instanties en social media.

Met vriendelijke groet,

Het team van Sierbestrating Jonk
Fam van Hoorn
10

Van A tot Z keurig geholpen zeer professioneel bedrijf en mensen.

Robin
10

Bestelling netjes en in overleg geleverd zeer vriendelijke mensen.

Nikita Brannan
10

Zeer bevreden met het resultaat!!!

Kees Sier
10

Helemaal tevreden, aardige jongens, secuur en hard gewerkt. Complimenten!

Gea
10

Goed zo alles keurig weggehaald dus een 6 wordt een 10

P. L.
10

Prima service, snelle levering! Wilde een 10 kiezen, maar kwam niet voor in het menu.

Gea
6.0

11 dagen geleden heel perfect tuin aangelegd dus een 10 Helaas zie ik dat logistiek niet zo goed is dus afgelopen maandag zouden pallets worden verwijderd met oude stenen zoals telefonisch vermeld maar ze staan er nog steeds en staan achter de schutting zie foto